Overdracht kliniek voor kaakchirurgie
Wie wij zijn
Celsus Dental is een dentale serviceorganisatie, die mondzorgprofessionals ondersteunt om de beste mogelijke zorg te leveren. Wij verenigen mondzorglocaties, die ieder hun eigen identiteit behouden en samen nóg sterker staan.
Waar wij in geloven
Zorgeloos zorgen, dat is waar het bij Celsus om gaat. We ondersteunen jou en nemen verplichtingen uit handen, zodat jij je volledig kunt richten op de zorg voor je patiënten.
Klik hier om meer over ons te weten te komen.

Wat wij doen
Wij zijn er om jou en de kliniek te ondersteunen en verder te helpen. Waar ben je naar op zoek? Ondersteuning bij de lopende processen of wil je meer verwijzers aantrekken? Hulp bij het personeelsbeleid of uitbouwen van de kliniek? Wij kennen de branche als geen ander en helpen je verder met het behalen van je doelen.
Klik hier voor een overzicht van onze services.
“Wij zorgen voor een goed georganiseerde kliniek, zodat jij je volledig kunt richten op de zorg voor je patiënten."
Wat jij doet
Niet veel anders dan eerst. De uitstraling en de huisstijl van de kliniek blijven hetzelfde, net als het kliniekteam. Je behoudt je klinische vrijheid, zodat jij en je team op dezelfde manier door kunnen werken en patiënten en verwijzers nauwelijks tot geen verandering merken.
Het is ook mogelijk dat je na de overname volledig wilt stoppen met werken. In dat geval stemmen we met je af hoe wij met het team de patiëntenzorg naadloos kunnen voortzetten. Alles gaat in overleg met jou, zodat jij de kliniek met een gerust hart kunt overdragen.
"Ook wanneer je jouw werkzaamheden volledig wilt overdragen ben je bij ons aan het juiste adres"
Hoe een kliniekoverdracht eruitziet
Kennismaking: We leren elkaar kennen en brengen je vragen en verwachtingen in kaart. Samen ontdekken we óf en op welke manier we iets voor je kunnen betekenen.
Inventarisatie: Samen kijken we waar je op dit moment staat met de kliniek en waar je naartoe wilt.
Aanbod: Je ontvangt van ons een op maat gemaakt aanbod.
Overeenkomst: We maken onze samenwerking officieel met een schriftelijke overeenkomst.
Met iemand in gesprek om te sparren over jouw situatie? Klik hier
De voordelen van kliniekoverdracht aan Celsus

1) Ondersteuning bij de dagelijkse gang van zaken
De dagelijkse werking van een kliniek voor kaakchirurgie zit vol uitdagingen. Samenwerken met Celsus betekent dat jij – als kaakchirurg-kliniekleider – deze uitdagingen niet langer alleen hoeft op te lossen. Wij zorgen ervoor dat er voldoende personeel is, de computers goed werken en dat de materialen voorradig zijn.
Celsus zorgt voor een goed opgeleide kliniekmanager die de dagelijkse leiding van de kliniek op zich neemt. Daarnaast is ons servicekantoor beschikbaar om de kliniek te ondersteunen. Het servicekantoor verleent verschillende diensten zoals HR, finance en marketing.
Klik hier voor een volledig overzicht van onze services.
2) Tijd voor de kaakchirurgie
Elke kliniek heeft vakinhoudelijk en organisatorisch leiderschap nodig. Bij Celsus zorgt de kliniekmanager er samen met het managementteam voor dat de kliniekprocessen soepel verlopen. Je hoeft niet langer brandjes te blussen, maar kunt je concentreren op je patiënt, het leiden van je team en de ontwikkeling van de kliniek.
In kleinere klinieken is de kliniekmanager een assistent die deeltijds wordt vrijgesteld om de coördinatie te verzorgen. In grotere klinieken kan dit een voltijdse rol zijn. De kliniekmanager werkt nauw samen met de rest van het managementteam, waarbij de lijnen kort zijn. Samen zorgen zij ervoor dat alle uitdagingen worden aangepakt, zodat er in de kliniek prettig kan worden gewerkt.


3) Klinische onafhankelijkheid
Elke kliniek is vrij in de keuze van behandeltechnieken, maar ook in de keuze van materialen. Bovendien is elke kaakchirurg vrij om te bepalen hoeveel tijd er wordt ingepland per behandeling.
Behandeltechnieken
Als kaakchirurg kunt je zelf het beste de afweging maken welke techniek bij jou en je patiënt past. Je bent volledig vrij in de keuze van de behandeltechniek.
Chirurgische materialen
Elke kliniek kiest zelf de chirurgische materialen. Celsus biedt daarbij ondersteuning door aanbevelingen te formuleren op basis van de evaluatie van de verschillende productcategorieën.
Behandeltijden
Wij beseffen als geen ander dat iedere kaakchirurg een andere werkwijze en tijdsplanning heeft. Wij zorgen voor gevulde agenda’s, maar leggen geen behandeltijden op, zodat jij met tijd en aandacht patiëntenzorg kunt leveren.
4) Uitwisseling van ervaringen
Elke kliniek heeft klinisch en organisatorisch leiderschap nodig. Bij Celsus zorgt de kliniekmanager er samen met het managementteam voor dat de kliniekprocessen vloeiend verlopen. Je hoeft niet langer brandjes te blussen, maar kunt je concentreren op je patiënt, het leiden van je team en de ontwikkeling van de kliniek.
In kleinere klinieken is de kliniekmanager een assistent die deeltijds wordt vrijgesteld om de coördinatie te verzorgen. In grotere klinieken kan dit een voltijdse rol zijn. De kliniekmanager werkt nauw samen met de rest van het managementteam, waarbij de lijnen kort zijn. Samen zorgen zij ervoor dat alle uitdagingen worden aangepakt, zodat er in de kliniek prettig kan worden gewerkt.


5) Ontwikkeling en uitbreiding
Celsus beschikt over expertise in zowel het aantrekken van nieuwe patiënten en ontwikkeling van sterke teams, als op het gebied van uitbreiding van infrastructuur en het verwerven van financiering. Hiermee ondersteunen wij kaakchirurg-kliniekleiders om hun kliniek verder te ontwikkelen en te laten groeien.
Celsus ondersteunt klinieken in het aantrekken van nieuwe verwijzers, het oplossen van personeelstekorten, het optimaliseren van kliniejruimte en het verkrijgen van financiering voor groei. We richten ons op een goede patiëntervaring, recruitmentinitiatieven, teamversterking en diverse oplossingen voor ruimtegebrek en bieden ondersteuning bij financieringsaanvragen.